Nakon Drugog svjetskog rata, BMW je 1948. godine nastavio proizvodnju motocikala
i to s modelima zapremine 250 cm3. Sukcesivno su se pojavljivali R 24 (1948), R 25
(1950), R 25/2 (1951) i R 25/3 (1953).
Općenito govoreći, to su bili prilično slični strojevi. Imali su “kvadratni” (provrt x hod
68×68 mm) uzdužno postavljen jednocilindrični zrakom hlađeni motor s ventilima u
glavi. Imao je jedno bregasto vratilo koje je otvaralo ventile preko podiznih šipki. Kao
što je bilo uobičajeno, dinamo je bio na prednjem dijelu radilice. Motor je imao težak
zamašnjak, s špijunkom u kućištu radilice za podešavanje paljenja. Pogon je bio preko
suhe spojke, četverostupanjskog mjenjača s nožnim pogonom i naravno kardanskog
vratila, koje je bilo opremljeno gumenim prigušivačem vibracija.
Motor i mjenjač su bili izrađeni od lijevanog aluminija, a cilindar od lijevanog željeza.
Na stražnjoj strani rasplinjača nalazio se filtar za zrak, koji se morao redovito
podmazivati kako bi ulje zadržavalo prašinu u usisanom zraku. Sprijeda je bila
teleskopska vilica, a s vremenom su motocikli bili opremljeni i stražnjim ovjesom. Isto
tako snaga se povećala s 12 na 13 KS.
Motocikli su bili opremljeni sa kuglastim spojkama za korištenje bočne prikolice, a za
tu namjenu u ponudi je bio i model s posebnim omjerom prijenosa. Neposredno nakon
rata, to su još uvijek bili “ekonomični modeli” bez kroma i stražnjeg ovjesa. Iako su
BMW-i od 250 cm3 bili vrlo solidno građeni, definitivno im je nedostajalo snage da se
natječu s drugim markama tog vremena.
R 26
U međuvremenu, BMW je naporno radio na postavljanju novih standarda u pogledu
snage motora. Ovaj trend započeo je dolaskom R 68 od 600 cm3 1952. godine i
uvođenjem serijskog trkaćeg modela RS 53. Projekt skutera nije napredovao dalje od
nekoliko prototipova, a 1954. godine odabir je pao na lake motocikle i mini automobil
Isetta. Dobili su zeleno svjetlo za daljnje poboljšanje modela od 250 cm3, gdje su
povećanje snage motora i poboljšano držanje ceste bili prioritet. U usporedbi sa svojim
prethodnikom R 25/3, R 26 koji se pojavio 1955. godine imao je novi povećani
rasplinjač (Bing rasplinjač s provrtom od 26 mm) i veći omjer kompresije. To je dalo
dvije dodatne konjske snage. Motor je sada isporučivao 15 konjskih snaga pri 6.400
o/min i postigao pristojnu maksimalnu brzinu od 128 km/h.
Štoviše, postao je i “potpuno ogibljeni BMW”. To je značilo da je Earles vilica
postavljena sprijeda, dok je klipni ovjes straga zamijenjen stražnjom vilicom. S
vremenom su za R 26 postali dostupni električni pokazivači smjera i suvozačko
sjedalo.
Proizvođač: BMW
Proizvodnja: 1956. – 1960. godina
Razred: Klasični motocikl
Motor: jednocilindrični, četverotaktni, zrakom hlađen, benzinski
Provrt / hod: 68,0 mm x 68,0 mm
Omjer kompresije: 7,5:1
Najveća brzina: 128 km/h
Snaga: 15 KS (11kW) pri 6400 min-1
Mjenjač: četiri stupnja prijenosa
Pogon: kardan
Spojka: suha, jednolamelna
Prednji ovjes: Earles vilica
Stražnji ovjes: vilica sa dvostrukim amortizerima
Kočnice sprijeda: bubanj
Kočnice straga: bubanj
Prednja guma: 3.27-18
Zadnja guma: 3.27-18
Međuosovinski razmak: 975 mm
Duljina: 2090 mm
Širina: 660 mm
Visina: 975 mm
Visina sjedala: 730 mm
Težina: 158,0 kg
Spremnik goriva: 15 litara
Potrošnja goriva: 3,3 litara/100 km
R 26 je također korišten u službene svrhe: motocikle su koristile njemačke oružane
snage, njemački Crveni križ, njemačka policija (uglavnom kao motor za obuku). Do
pojave R27 1960. godine, R 26 je proizveden u 30.236 primjeraka.