Honda CRX


Honda CR-X, izvorno predstavljena u Japanu kao Honda Ballade Sports CR-X,sportski je kompaktni automobil s pogonom na prednje kotače koji je Honda proizvodila između 1983. i 1991. godine.

Prva generacija
Godine 1983. za modelsku godinu 1984., Honda je predstavila potpuno novi dvosjed koji je dijelio pogon s Civicom, ali je nudio jedinstveni stil i unutarnje opremanje. U Sjevernoj Americi, CRX se prodavao u dvije verzije: ekonomskoj i sportskoj.
Ekonomični model koristio je novi aluminijski 1,3-litreni CVCC motor. Sportski model imao je aluminijski 1,5-litreni četverocilindraš s tri ventila po cilindru i dostupan s 5- stupanjskim ručnim ili 3-stupanjskim automatskim.
U 1985. godini, Honda je zamijenila ekonomični model modelom HF s motorom od 1,5 litre koji koristi aluminijski blok, ali CVCC glavu cilindra iz 1984. (dva ventila po cilindru) umjesto nove aluminijske glave s tri ventila po cilindru. U proljeće 1985. Honda je predstavila Si model sa snažnijim 1,5-litrenim SOHC PGM-FI motorom. Si model uključivao je električni šiber, standardna dvostruka vanjska retrovizora, stražnji brisač, 13-inčne aluminijske naplatke i Si-ekskluzivni stražnji spojler.
Za 1986., Honda je ažurirala CRX novim aerodinamičnim farovima. Si je dobio boju karoserije u skladu s donjom oblogom, revidirani stražnji spojler, nove poklopce branika i 14-inčne alu felge. Interijer je nadograđen i dodana je središnja konzola s
kasetama za pohranu. 1987. bila je gotovo nepromijenjena u odnosu na 1986. i bit će posljednja godina prve generacije CRX-a.
Japanski Si i europski 1.6i-16 modeli dolazili su s DOHC motorom od 1590 cm3 koji daje 137 KS (101 kW). Iako su slične verzije istog motora, japanski Si motor nosio je oznaku ZC, dok je europski motor nosio oznaku ZC1.

Druga generacija
Podvozje je značajno promijenjeno 1987. za modelsku godinu 1988., u skladu sa svojim sestrinskim modelima Civic/Ballade. Druga generacija CRX-a bila je dostupna sa 1493 cm3 SOHC ili obnovljenom verzijom DOHC ZC motora od 1590 cm3. Mnogi
od njih su standardno opremljeni ubrizgavanjem goriva.
VTEC modeli također su dobili preobrazbu, s ažuriranim odbojnicima, svjetlima, haubom, kočnicama, ovjesima i dizajnom armaturne ploče, između ostalog. Osim toga, neke od ovih promjena dizajna dodane su istodobnim modelima koji nisu VTEC.
U rujnu 1989. godine Honda je dodala motor B16A VTEC od 1595 cm3 u ponudu. VTEC motor je imao povećanu snagu pri visokim okretajima, dok je i dalje dopuštao nisku potrošnju goriva i bolji rad u praznom hodu pri niskim okretajima. B16A je
razvijao 150 KS (110 kW) u europskom 1.6i-VT modelu (gdje je motor imao oznaku B16A1) i 160 KS (118 kW) u modelu JDM SiR. CRX je bio drugi automobil koji je dobio VTEC motor, ubrzo nakon Integre, iako je CRX bio popularniji i češći.

Proizvodnja 1987–1991
Motori:
1,5 L 62 KS D15B6 I4 (1988–89)
1,5 L 92 KS D15B2 I4
1,5 L 103 KS D15B
1,6 L 105 KS D16A6 I4 (1988.)
1,6 L 108 KS D16A6 I4 (1989–91)
1,4 L D14A1 I4
1,6 L 130 KS I4
1,6 L 120 KS D16A8 I4
1,6 L 125-129 KS D16A9 I4
1,6 L 130 KS D16ZC I4
1,6 L VTEC 150 KS B16A1 I4
Mjenjač 5-brzinski ručni, 4-brzinski
automatski (samo DX)
Duljina:
3759 mm (1990–91)
3754 mm (1988–89)
Širina:
1674 mm (1990.–91.)
1669 mm (1988.–89.)
Visina:
1273 mm (1990.–91.)
1270 mm (1988–89)
Međuosovinski razmak 2301 mm
Težina praznog vozila 820–1000 kg