Kawasaki Z 500

Serija Kawasaki Z500/Z550 započela je s modelom Z500 iz 1979., smanjenom verzijom Kawasakija Z1R. Koristio je čelični okvir s dvostrukim postoljem s poprečno postavljenim zračno hlađenim četverocilindričnim DOHC motorom – klasični univerzalni japanski motocikl.

Z500/Z550 (KZ550)
On je bio prvi u liniji, s DOHC motorom od 500 cm3, kasnije doveden do 553 cm3, a također dostupan i kao Z400J s motorom od 398 cm3 (gotovo identičan Z550). Rani modeli Z550 (1980.-1981.) imali su dvostruku disk kočnicu sprijeda (američki model KZ550 imao je jednostruku disk kočnicu) i bubanj kočnicu straga, s konvencionalnom vilicom koja koristi dvostruke amortizere. Kasniji modeli (1982-1983) imali su poboljšane kočnice (dvostruki disk sprijeda, s bubanj kočnicom straga). Originalni Z500 (1979-1980) razlikovao se od ranih modela Z400/Z550 po tome što je imao dva prednja i jedan stražnji disk.

KZ550D, KZ550H, ZX550A (GPz550)
Predstavljen 1981., Kawasaki je bio vrlo dobar u GP utrkama i razvio je verziju KZ550 s boljim performansama. GPz je koristio motor iste veličine od 553 cm3, ali je imao veću kompresiju, bregaste osovine s većim podizanjem i dužim otvaranjem ventila.
Prvi model, KZ550D GPz, imao je iste TK22 rasplinjače kao i KZ550, ali s nešto većom glavnom dizom koja je povećana sa #92 na #94; kasniji modeli KZ550H i ZX550A imali su CV rasplinjače. GPz550 iz 1981. bio je neprikosnoveni kralj 550-ica na trkaćoj stazi.
Serijski model je odvozio 1/4 milje za 12,65 sekundi, gotovo jednako brzo kao legendarni Z1. Stražnja vilica s mono amortizerom predstavljena je 1982. na KZ550H GPz. Godine 1984. na novom ZX550A GPz je revidirano vrijeme otvaranja ventila i vrijeme paljenja, povećavajući time snagu na 68 KS. Ponuđen je u srebrnoj boji s crvenim i plavim prugama kao i crvenom s kojom je započelo. Ostale promjene u stilu uključivale su veći oklop i novi stražnji ovjes.

Proizvođač Kawasaki
Proizvodnja: 1979.-1985. godina
Klasa: Naked
Motor: 497 cm3 4-cilindrični 4-taktni
Provrt/hod 55 mm × 52,4 mm
Omjer kompresije 9,5

Najveća brzina: 190 km/h
Snaga: 52 KS
Elektronički tip paljenja
Mjenjač 6-brzinski
Težina: 210
Kapacitet goriva: 15 litara