Motocikli serije ES 175, 250 i 300 proizvodili su se od 1956. do 1973. u tvornici VEB Motorradwerk u Zschopauu. ES serija je dopunjena 1962. godine s ES 125 i ES 150.
ES 175, kao i ES 250 Doppelport, pojavio se 1. prosinca 1956. godine. Varijanta od 175 cm³ gotovo se nije razlikovala od ES 250. Bočna obloga bila je manja, nisu bili postavljeni koferi, a stražnji blatobran je imao drugi oblik . Od samog početka, 175 je imao jedan ispuh, drugačije postolje, a prigušivač je bio postavljen 4 cm više. Cilindar, klip i glava cilindra su bili drugačiji kako bi se dobio obujam od 175 cm3. Tijekom razvoja motocikla potražnja za velikim brojem identičnih dijelova (učinkovita proizvodnja velikih količina i učinkovita opskrba rezervnim dijelovima) bila je veća od želje za optimalnom prilagodbom motocikla na snagu motora od 175 cm³, radi toga, okvir ES 175 je teži nego što je potrebno.
ES 175
1957. godine promijenjen je motor, okvir, sustav filtra zraka, radilica, amortizeri i razni ukrasni dijelovi. To je rezultiralo daljnjom standardizacijom ES 175 i ES 250. Godine 1959., promjene na košuljici cilindra neznatno su povećale snagu sa 7,4 na 8,1 kW i korišteni su još voluminozniji amortizeri. Kako bi se razlikovao od modela nasljednika, često se pogrešno naziva ES 175/0.
ES 175/1
S početkom proizvodnje serije ES-250/1 1962. godine pojavio se i ES 175/1. ES, koji je od tada opremljen žmigavcima, imao je isti okvir kao ES 250/1, dobio je stražnje svjetlo od ES 125/150 i povećanje performansi na 12 KS. Motor je u biti preuzet od ES 250/1 i također je imao poboljšanu spojku, glavne ležajeve radilice podmazane uljem iz mjenjača i prihvat za bočnu prikolicu. Pozitivno su ocijenjene vrlo elastične karakteristike motora – motor je razvijao veliki okretni moment čak i pri niskim brojevima okretaja. Ponašanje u vožnji i udobnost ovjesa ocijenjeni su iznimno pozitivnim. Istaknuto je i vrlo dobro prigušivanje buke ispuha. Kritizirana je jasno čujna, prilično neugodna pozadinska buka zupčanika u mjenjaču. Pokazalo se da je brzinomjer sklon kvaru. ES 175/1 je privremeno povučen iz proizvodnje 1963. godine, međutim, s ukidanjem ES 300, ES175/1 se vraća u ponudu.
ES 175/2 Trophy
ES 175/2 pojavio se u siječnju 1967. No, uglavnom je bio namijenjen izvozu, budući da su performanse ES 150 bile vrlo blizu onima od 175 cm³. Samo u Jugoslaviji i Bugarskoj je klasa od 175 cm³ još uvijek bila popularna u to vrijeme. Uvođenjem snažnijeg ES 150/1 potražnja za ES od 175 cm³ gotovo je potpuno nestala. Posljednji pokušaj ponovnog povećanja prodaje s cilindrom od 14,5 KS predstavljenim 1970. nije uspio. Zato je ES 175/2 bio posljednji stroj od 175 cm³ koji je ušao u proizvodnju krajem 1972. godine. Kao i njegov prethodnik, ES 175/2 je bio tehnički identičan 250 cm³ varijanti ES 250/2, a također je imao elastični nosač motora i kutijast oblik. Kao i kod ES 175 i ES 175/1, motor je izveden iz stroja od 250 cm³ i u početku je razvijao 13,5 KS. Od 1970. godine napravljene su promjene na cilindru ES 175/2 Trophy, promijenjen je rasplinjač i ugrađena je glava cilindra s brtvom glave i povećanom kompresijom. Revidirani motor razvijao je 14,5 KS. U sklopu facelifta također je promijenjeno paljenje.
ES 175 | ES 175 | ES 175/1 | ES 175/2 | ES 175/2 Trophy | |
Proizvodnja: | 1957–1959 | 1959–1961 | 1961–1967 | 1967–1969 | 1970–1972 |
Obujam u cm³ | 172 | 172 | 172 | 173 | 173 |
Snaga u KS (kW) | 10,0 (7,4) | 11,0 (8,1) | 12,5 (9,2) | 13,5 (10) | 14,5 (11) |
Masa u kg | 141 | 149 | 149 | 155 | 155 |
Najveća brzina u km/h | 95 | 95 | 100 | 105 | 110 |