Porsche 928 je luksuzni grand tourer kojeg je proizvodio njemački Porsche AG od1978. do 1995. godine. Zamišljen je kao zamjena legendarnog modela 911, 928 je kombinirao snagu, staloženost i upravljivost sportskog automobila s profinjenošću,
udobnošću i opremom luksuzne limuzine. Porsche 928 je bio top model u ponudi Porschea. Čelnici Porschea vjerovali su da će nova „perjanica“ privlačiti više kupaca od kompaktnog 911.
Porsche 928 se odlikuje time što je prvi model tvrtke s V8 motorom i njihov jedini coupé koji pokreće V8 motor sprijeda. Izvorno je imao zapreminu od 4500 cm3 i s jednim bregastim vratilom iznad glave, na sjevernoameričkom tržištu ima 219 KS (163 kW), a 240 KS (177 kW; 237 KS) na drugim tržištima. Ovaj dizajn 928-ice označio je veliku promjenu smjera za Porsche (započeo je s uvođenjem modela 924 1976. godine), čiji su automobili do tada koristili samo stražnje ili srednje postavljene zračno hlađene
bokser motore s četiri ili šest cilindara.
Porsche je koristio mjenjač/diferencijal u modelu 928 kako bi postigao 50/50 raspodjelu težine sprijeda/straga, pomažući u ravnoteži automobila. Iako je težio više od nervoznijeg 911 s kojim je teško rukovati, njegova neutralnija ravnoteža težine i
veća snaga dali su mu slične performanse na stazi. Porsche 928 se u to vrijeme smatrao opuštajućim automobilom za vožnju. Dolazio je ili s peterostupanjskim ručnim „dog-leg“ (prva lijevo dolje) mjenjačem ili automatskim Mercedesovim modificiranim
mjenjačem, izvorno s tri brzine, četiri brzine dolaze u 1983. godini na sjevernoameričkom tržištu i 1984. na drugim tržištima. Više od 80% automobila imalo je automatski mjenjač. Točan postotak automobila s ručnim mjenjačem za cijelu proizvodnju nije poznat, ali se vjeruje da je između 15 i 20%.
Karoserija, koju je dizajnirao Wolfgang Möbius pod vodstvom Anatolea Lapinea, je napravljena od pocinčanog čelika, ali vrata, prednji blatobrani i hauba izrađeni od aluminija kako bi automobil bio lakši. Imao je i oveći prostor za prtljagu kojem se
pristupalo kroz veliki zadnji poklopac. Novi poliuretanski elastični odbojnici integrirani su u nos i rep i u boji karoserije; neobična značajka za ono vrijeme koja je vizualno uljepšala automobil i smanjila otpor. Još jedna neobična značajka bila su pop-up prednja svjetla koja su se temeljila na svjetlima koje se nalaze na Lamborghini Miuri.
Porscheov dizajn i razvojni napori su se isplatili tijekom izbora za Europski automobil godine 1978. godine gdje je 928 pobijedio ispred BMW-ove serije 7 i Forda Granade.
Porsche 928 je jedini sportski automobil do sada koji je pobijedio u ovom natjecanju, gdje su uobičajeni pobjednici mainstream hatchbackovi i limuzine/limuzine velikih europskih proizvođača. To se smatra dokazom koliko je 928 bio napredan u usporedbi
sa svojim suvremenicima.
Pogonski agregati: 4,5 L V8 4,7 L V8 5,0 L V8 5,4 L V8 | Duljina: 1978. – 1988.: 4520 mm 1988. – 1995.: 4524 mm Širina: 1987. – 1992.: 1837 mm 1993. – 1995.: 1890 mm |
Mjenjači: 5-brzinski ručni 3-brzinski automatik 4-brzinski automatik Međuosovinski razmak: 2500 mm | Visina: 1978. – 1989.: 1275 mm 1990. – 1995.: 1282 mm Težina praznog vozila: 1,450–1,620 kg |
Model | Godina | Proizvedeno komada |
928 | 1978–82 | 17,669 |
928 S | 1980–83 | 8,315 |
928 S/S2 | 1984–86 | 14,347 |
928 S4 | 1987–91 | 15,682 |
928 CS | 1988–89 | 19 |
928 SE | 1988 | 42 |
928 GT | 1989–91 | 2,078 |
928 GTS | 1992–95 | 2,904 |
Total | 1978–95 | 61,056 |