Suzuki Swift

Suzuki Swift je predstavljen 1983. kao blizanac Suzuki Cultusa, superminija (ili subkompakta) koji se proizvodi i prodaje diljem svijeta u tri generacije i četiri konfiguracije karoserije – hatchback s troja vrata, limuzina s četiri vrata, hatchback s pet vrata i kabriolet s dva vrata-i koristi Suzukijev motor iz obitelji G.

Swift se na japanskom domaćem tržištu plasirao kao Cultus a drugdje kao Suzuki Swift, Suzuki Forsa, Chevrolet Swift, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly, Maruti 1000, Holden Barina i Subaru Justy . Verzije druge generacije Cultusa također su se proizvodile do 2007. u Indiji, a automobil ostaje u proizvodnji do 2016. u Pakistanu i Kini.
Druga generacija Cultusa prvi put se pojavila u Japanu u rujnu 1988., nakon čega je uslijedio europski debi pod imenom Swift na Salonu automobila u Bruxellesu. General Motors, čiji je dizajnerski centar pomogao u njegovom razvoju, označio ga je kao GM
M platformu. Šasiju, motore i pogon razvio je Suzuki, kao modificirane varijante prve generacije Cultusa. Druga generacija nudila je novi stil i neovisni ovjes na sva četiri kotača. Verzija s tri cilindra s turbopunjačem ostala je prilično popularna u Kanadi,
koja je bila jedino tržište za tu verziju koja nije bila dostupna ni u njezinoj domovini Japanu.
Bio je dostupan s 1,0-litrenim trocilindričnim motorom snage 53 KS (39 kW), 1,3- litrenim četverocilindričnim, a kasnije i 1,6-litrenim četverocilindričnim (samo za limuzinu) motorom. Cultus/Swift GTi veće snage imao je poboljšani motor G13B koji je sadržavao šuplje bregaste osovine, bolji protok zraka u usisu (usisni razvodnik prethodne generacije imao je prilagođen oblik kako bi stao u prostor motora) i ECU je sada imao elektroničku kontrolu paljenja. Time je snaga porasla na 101 KS (74 kW).
GTi je također imao disk kočnice na svim kotačima. Japanski GTi imaju puno veći omjer kompresije (11,5:1) i sukladno tome veću snagu od 115 KS (85 kW), a nudili su se i sa stalnim pogonom na četiri kotača.U lipnju 1989. Suzuki je predstavio svoju prvu limuzinu od prestanka proizvodnje Fronte 800 1969. godine. U Japanu se prodaje kao Cultus Esteem, a bila je dostupna i s većim 1,6-litrenim motorom koji nikada nije bio ponuđen u hatchback modelima. Na japanskom tržištu, 1,3-litreni motor s jednom bregastom promijenjen je u verziju sa 16 ventila u srpnju 1990., što je povećalo snagu na 82 KS (60 kW). Suzuki je u srpnju 1991. redizajnirao Cultus za modelsku godinu 1992. Ažuriranje je uključivalo premještanje stražnje registarske pločice na stražnji odbojnik. Praznina koju je oslobodila registarska pločica popunjena je crnom plastičnom pločom ili crvenom pločom od perspeksa koja se integrira sa stražnjim svjetlima. Sprijeda je Suzuki revidirao branik, a unutrašnjost je znatno preuređena.Svi Swiftovi (izvozni modeli) dobili su redizajniranu prednju i stražnju masku, kao inovu nadzornu ploču. GS limuzine su dobile servo pravljač i nove poklopce kotača.

Prvi europski Suzuki Swift proizveden je u rujnu 1992. godine u Esztergomu u Mađarskoj. Uslijedila su ažuriranja 1996., a modifikacije iz 2000. godine uključivale su inačicu opremljenu istim Suzuki sustavom pogona na sva četiri kotača koji je bio
dostupan na japanskom tržištu do veljače 1996. i označen kao Subaru Justy.
Posljednje izmjene napravljene su na europskoj generaciji II iz modelske godine 2002, ali samo za mađarsko tržište. Proizvodnja modela s troja vrata završila je u rujnu 2002.
Iste godine, u prosincu, također je prekinuta i verzija limuzine s četiri vrata. Posljednja dostupna varijanta bila je verzija s pet vrata, koja je bila u ponudi do ožujka 2003.godine.


Karoserijske inačice:
Kabriolet s 2 vrata
Hatchback s 3/5 vrata
Limuzina s 4 vrata
Poprečni motor s prednjim pogonom, pogon na prednje kotače / pogon na sva četiri
kotača
Pogonski agregati
1,0 L G10 6V I3
1,0 L G10T turbo 6V I3
1,0 L G10B 16V I4
1,3 L G13A/BA/BB 8/16V I4
1,3 L G13B/K 16V DOHC I4
1,5 L G15A 16V I4
1,6 L G16A 16V I4
Mjenjač 4/5-brzinski ručni
Automatski 3/4 brzine
CVT (kabriolet)
Međuosovinski razmak:
2265 mm 3 vrata/kabriolet)
2365 mm (5 vrata/limuzina)
Duljina:
3.745 mm (3 vrata/kabriolet)
3.845 mm (5 vrata)
4.095 mm (limuzina)
Širina:
1.575 mm (3/5 vrata)
1.590 mm (limuzina/kabriolet)
Visina:
1350 mm (3 vrata)
1.380 mm (5 vrata/limuzina)
1.340 mm (kabriolet)
Težina praznog vozila: 680–910 kg