Derby I
Volkswagen Derby je limuzinska (trovolumenska) verzija automobila Volkswagen Polo Mk1, a proizvodio se između 1977. i 1985. godine u Europi. Kasnije je naziv Derby koristila meksička podružnica Volkswagena, a europska verzija se nazvala Polo Classic.
Prva verzija Derbyja, predstavljena u veljači 1977., odgovarala je svom sestrinskom modelu Polu, sve do B stupa. Umjesto „trećih“ vrata prtljažnika, mala limuzina imala je prtljažnik koji je bio prilično velik za tu klasu s normalnim poklopcem prtljažnika. Nasloni stražnjih sjedala nisu bili sklopivi.
Derby je po motoru i opremi odgovarao Polu: bili su dostupni modeli Derby, Derby S, Derby L, Derby LS i Derby GLS.
Duljina: 3836–3915 mm
Širina: 1560 mm
Visina: 1352 mm
Međuosovinski razmak: 2335 mm
Težina: 730 kg
Na raspolaganju su bila tri različita benzinska motora, svi redni četverocilindrični:
895 cm³, 40 KS (29 kW) pri 5900 o/min.
1093 cm³, 50 KS (37 kW) pri 5600 o/min.
1272 cm³, 60 KS (44 kW) pri 5600 o/min.
Sve verzije imale su ručni četverostupanjski mjenjač i pogon na prednje kotače. U modelu 1.1 Formule E, koji je ponuđen tek 1981. godine, četvrti stupanj prijenosa imao je posebno dug omjer, a motor je imao veći okretni moment. I jedno i drugo bi trebalo
pomoći u uštedi benzina.
Serijska proizvodnja započela je 7. siječnja 1977. u tvornici Volkswagena u Wolfsburgu. U prvoj godini proizvodnje prodano je 72.412 jedinica, više nego Pola u istom razdoblju. Nakon toga, brojke prodaje su značajno pale.
Početkom 1979. godine došlo je do blagog facelifta, što se moglo prepoznati po odbojnicima koji su sada bili plastični. Unutrašnjost armaturne ploče je revidirana i prilagođena Polu.
Nakon gotovo pet godina proizvodnje, krajem 1981. godine, predstavljena je druga generacija Derbija.
Derby II
Drugi Derby rezultat je velike revizije prvog modela. Kao i Polo II, dobio je plastične branike i novu rešetku hladnjaka. Za razliku od sestrinskog modela, ovaj put farovi su bili pravokutni. Osim novih stražnjih svjetala, došla je i nova ponuda motora:
1035 cm³, 40 KS (29 kW) pri 5300 o/min.
1093 cm³, 50 KS (37 kW) pri 5600 o/min.
1272 cm³, 60 KS (44 kW) pri 5600 o/min. (do 07.1983.)
1272 cm³, 55 KS (40 kW) pri 5400 o / min. (od 08.1983.)
Formula E također je zadržana do kraja 1983., a zamijenjena je 1.3 Formulom E od početka 1984. godine.
Dostupni su bili modeli Derby C, Derby CL i Derby GL.
Duljina: 3975 mm
Širina: 1580–1600 mm
Visina: 1355 mm
Međuosovinski razmak: 2335 mm
Težina: 770–800 kg
Nakon što je 1984. godine prodano samo 5.044 primjerka Derbija, u siječnju 1985. dobio je naziv osnovnog modela. Derbi je preimenovan u Polo i ponovno dobio okrugla svjetla.
Između studenog 1981. i siječnja 1985. ukupno je proizvedeno nešto manje od
370.000 primjeraka pod imenom Derby.