Yamaha Virago

Yamaha Virago bio je Yamahin prvi V-twin cruiser motocikl i jedan od najranijih masovno proizvedenih motocikala sa stražnjim ovjesom s mono-amortizerom. Na tržište je izašao sa motorom od 750 cm3 1981. godeine, Yamaha je ubrzo dodala verzije od 500 cm3 i 920 cm3.

Motocikl je redizajniran 1984. godine, prebacivši se sa stražnjeg mono-amortizera na dizajn s dvostrukim amortizerom, te je dodan spremnik za gorivo u obliku suze. Te je godine Harley-Davidson, u strahu od prodora Viraga i drugih japanskih cruiser motocikala na američko tržište, tražio uvođenje carine na uvezene motocikle iznad 700 cm3. Yamaha je motor od 750 cm3 zamijenila verzijom od 699 cm3 kako bi izbjegla carinu, dok je motor od 920 cm3 narastao na 981 cm3 (XV1000), a kasnije 1063 cm3 (XV1100).

Godine 1988. gami je dodan Virago od 250 cm3. U proizvodnji kratko bila i verzija od 125 cm3 , proizvodnja od 1997. do 2000. godine. Yamaha je napravila XV125, XV250, XV400, XV500, XV535, XV700, XV750, XV920R, XV1000/TR1 i XV1100, a XV400SCLX je najrjeđi. XV125, XV250, XV920R i XV1000/TR1 imali su pogon lancem, a ostali modeli pokretani su kardanom.

Virago veće zapremine na kraju je povučen iz proizvodnje, i zamijenjen je V-Star i Road Star serijama motocikala. Međutim, motori su nadživjeli motocikle. Obnovljena verzija originalnog pogona XV750/1100 korištena je u modelima V-star 1100, motor XV400/535 s nešto većim provrtom i hodom korišten je u V-star 650. Posljednji motocikl koji je nosio ime Virago bio je Virago 250 iz 2007. godine, za modelsku godinu 2008. preimenovan je u V-Star 250.

Yamaha Virago 1000

Yamaha Virago xv1000 model nastao je 1984. godine iz prethodnog modela xv920. Naime uvođenjem povećane carine u Americi na uvoz motocikala iznad 700 cm3 modelu xv920 povećan je obujam sa 920 na 981 cm3 (čime je još uvijek ostao u istom poreznom razredu, ali je kupcima postao marketinški nešto primamljiviji jer prijašnji 920 više “vuče” na 900 ccm, dok 981 ipak više “ide” na 1000 ccm). Tako je prijašnji model xv920 sada postao xv1000. Osim promjene volumena cilindara ostale značajke nisu se promijenile u odnosu na prethodnika – xv920.ojedini modeli izdavali su se u tzv. Midnight ediciji – izrazito crne boje i zlatnih šara.1986. godine ovom modelu još je jednom povećan obujam na 1063 cm3 kada je to postao model xv1100.