Yamaha XJ 600

Yamaha XJ600 je motocikl koji je proizvodila Yamaha. Relativno lagan motocikl s
gornjom polovicom oklopa i oko 72 KS (54 kW). XJ600 se proizvodio od 1984. do
1991.godine, kada je zamijenjen sa Yamaha Diversion/Seca II. U Sjevernoj Americi,
motocikl se prodavao kao FJ600. Yamaha XJ600 i FJ600 iz 1984. godine su bili
značajni po tome što su bili prvi japanski motocikli s rednim četverocilindričnim
motorom zapremine od 600 cm3. Oni su također jedan od prvih motocikala s rednim
četverocilindričnim motorom koji koriste stražnji ovjes s mono-amortizerom.
Godine 1983. nije bilo „klase 600“. Bilo je puno 550-ica, kao što su Yamaha XJ550,
Honda CBX550, Suzuki GSX550 (u raznim oblicima) i Kawasaki GPz550. Svi su ovi
motocikli u biti izrasli iz 500-ica, ili kao odgovor na to da je drugi japanski proizvođač
izbacio 550. Zatim je 1984. godine Yamaha izdala svoj XJ600. (Isti motocikl objavljen
je u SAD-u 1984. kao FJ600.)
XJ600 je bio usavršavanje prethodnog XJ550 – motor s 2 ventila po cilindru, zračnim
hlađenjem i lančanim pogonom. Motor je bio uzak jer su dizajneri stavili alternator iza
motora.
Kawasaki je bio prvi koji je reagirao, sa svojim snažnijim (ali puno više usmjerenim na
sport) vodeno hlađenim GPZ600R 1985. godine. Hondin CBR600 je izašao tek
otprilike 1988. CBR600 je bio znatno snažniji od bilo koje druge 600-ice u to vrijeme.
Suzuki i Yamaha također su počeli proizvodnju svojih 600 sportskih modela – GSXR i
FZR kasnih 1980-ih izbacivši ih na tržište koje je snažno prihvatilo njihove proizvode.
Vrijeme 600 super sportova je stvarno stiglo…
Ali upravo je XJ600 sve započeo. To je stvarni sportski tourer, tako da ne donosi neke
od fizičkih kompromisa koje kasnije 600-e čine svojim vozačima. Godine 1984. bio je
brži od bilo kojeg drugog 550 na cesti, a u vrijeme dominacije japanskih 750-ica
omogućio solidnu vožnju za svoj novac. Otprilike 9 mjeseci to je bila najbrža stvar
ispod 750cc – sve dok nije pušten GPZ600R. Dizajn XJ600 je dobro ostario, jer je u
biti ponovno objavljen 1993. kao XJ600 Diversion (ili Seca, ovisno o tržištu.)

Na nekim tržištima Yamaha FJ600
Proizvodnja: 1984-1991
Nasljednik: Yamaha Diversion/Seca II
Klasa: Standard
Motor: 598 cm3, zračno hlađen, DOHC
redni četverocilindrični, benzinski
Snaga: 72 KS / 52,6 kW
Mjenjač: 6 brzina
Ovjes: teleskopske vilice, stražnji
mono-amortizer
Kočnice sprijeda: dvostruki disk
Kočnice straga: disk
Prednje gume: 90/90-18,
Stražnji: 110/90-18
Težina: 212 kg
Kapacitet goriva: 20 litara